flag Судова влада України

В ході реформування судової системи цей суд припинив роботу

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз розгляду звернень громадян

28 липня 2015, 16:51

 

Аналіз результатів розгляду звернень громадян

 

за І півріччя 2015 року

На виконання п. 1.1 Плану роботи Донецького апеляційного адміністративного суду на ІІ півріччя 2015 року проведено аналіз розгляду звернень громадян, які надійшли до суду протягом І півріччя 2015 року.

Організація роботи зі зверненнями громадян в Донецькому апеляційному адміністративному суді здійснювалася відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».

Питання упорядкування роботи зі зверненнями громадян, забезпечення реалізації конституційного права громадян на письмове звернення та особистий прийом, недопущення надання неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей на звернення громадян, із порушенням строків, установлених законодавством – один з основних напрямків роботи відділу діловодства та обліку звернень громадян Донецького апеляційного адміністративного суду, який суворо контролюється головою суду, як відповідальною особою за звернення громадян.

Діловодство за пропозиціями, заявами (клопотаннями) та скаргами громадян ведеться з дотриманням вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348, а також вимог Інструкції з діловодства в адміністративних судах України.

Облік звернень громадян ведеться в журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян та  в алфавітному покажчику.

Протягом І півріччя 2015 року на адресу Донецького апеляційного адміністративного суду надійшло 8 письмових звернень, з них 6 заяв та 2 скарги. Тенденція до зменшення кількості письмових звернень  громадян порівняно з минулим аналітичним періодом є дуже помітною (протягом І півріччя 2014 року надійшло 47 письмових звернень громадян, з яких 20 заяв та 27 скарг), що свідчить про покращення роботи суду та підвищення рівня довіри громадян.

За результатами розгляду звернень громадянам надавалися обґрунтовані та вичерпні відповіді у терміни, встановлені ст. 20 Закону України «Про звернення громадян».

Так, в  І півріччі 2015 року у своїх зверненнях громадяни порушували такі питання:

-         щодо незгоди з рішеннями суду;

-         щодо місцезнаходження справи;

-         щодо стану розгляду справи;

-         щодо бездіяльності суду І інстанції;

-         щодо невиконання рішення. 

Розгляд заяв:

 

В Донецькому апеляційному адміністративному суді склалася певна система роботи зі зверненнями громадян, систематично узагальнюється та всебічно аналізується стан роботи зі зверненнями громадян.

Як зазначено вище, у І півріччі 2015 року на адресу Донецького апеляційного адміністративного суду надійшло 6 заяв.

 

Розподіл заяв за категоріями показано в таблиці.

 

Категорія заяв:

Кількість:

Щодо місцезнаходження справи

3

Незгода з рішенням суду

1

Надання інформації про рух справи

1

Щодо видачі виконавчого листа

1

Всього

6

 

В якості прикладів розглянутих заяв привожу наступні:

 

Заява громадянки Кожемякіної Т.Ф. про видачу виконавчого листа надійшла на адресу Донецького апеляційного адміністративного суду 09.02.2015 року. Враховуючи те, що справа повернута до суду першої інстанції після апеляційного перегляду заява надіслана на адресу Донецького окружного адміністративного суду, а заявнику роз’яснено порядок отримання виконавчого листа.

12.05.2015 року звернулась громадянка Ткаченко Н.В. з проханням повідомити про стан розгляду апеляційної скарги в адміністративній справі. Заявнику надано відповідь, в якій повідомлено, що справа в провадженні суду не знаходилась.

 

Розгляд скарг.

 

Як зазначалось вище, у І півріччі 2015 року до Донецького апеляційного адміністративного суду надійшло 2 скарги.

 

За категоріями скарги розподілялись таким чином:

№ з/п

Категорія скарги

Кількість скарг

Кількість обґрунтованих скарг

Кількість необґрунто-ваних скарг

1.

На бездіяльність суду першої інстанції

1

-

1

2.

Невиконання судового рішення та видачу виконавчого листа

1

-

1

8.

Всього

2

1

2

 

 

Приклад скарги:

 

            18.03.2015 року на адресу суду надійшла скарга Врадій В.А. на бездіяльність Дружківського міського суду Донецької області. 26.03.2015 року заявнику надано відповідь, копію якої разом з копіями процесуальних документів направлено на адресу Дружківського міського суду для розгляду.

Особистий прийом:

 

До однієї з дієвих форм забезпечення реалізації конституційного права громадян на звернення слід віднести проведення особистого прийому громадян керівництвом суду.

З метою належної організації особистого прийому громадян, найбільш ефективного, кваліфікованого, неупередженого і об’єктивного розгляду звернень та на виконання вимог Закону України «Про звернення громадян» в Донецькому апеляційному адміністративному суді затверджені Положення про організацію усного прийому громадян з особистих питань та графік проведення особистого прийому громадян. Графік особистого прийому громадян розміщений в приміщенні Донецького апеляційного адміністративного суду в зручному для огляду місці, а також на веб-сайті суду, котрі у разі потреби оновлюється.

Ведеться журнал особистого прийому громадян. Особлива увага під час проведення особистого прийому приділяється зверненням інвалідів та учасників Великої Вітчизняної війни, учасників та потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, осіб, які потребують соціальної допомоги та підтримки.

На звернення, що не вимагали додаткового вивчення, під час особистого прийому надавалися кваліфіковані консультації та відповіді.

У випадках, коли порушене громадянином питання вирішити на особистому прийомі неможливо через його складність або необхідність додаткового вивчення, заявникам пропонується викласти їх у письмовій формі для подальшого детального розгляду.

В приміщенні Донецького апеляційного адміністративного суду обладнане місце для прийому громадян на першому поверсі поряд із залами судового засідання, для зручності учасників судового засідання та відвідувачів суду, на стендах розміщено інформацію довідкового характеру.

Протягом І півріччя 2015 року на особистий прийом до голови суду звертався громадянин Васильченко І.В. два рази. Першого разу гр.. Васильченко І.В. звертався з приводу незгоди з діями УПФУ у м. Краматорськ та Краматорського міського суду. За наслідками розгляду надано роз’яснення щодо порядку оскарження рішень до суду апеляційної інстанції, рекомендовано звернутися до суду із відповідним позовом для захисту порушеного права, у другий раз – знову, щодо незгоди з рішенням Краматорського міського суду. За результатами розгляду роз’яснено порядок оскарження судових рішень в апеляційному порядку.

Щоденно до суду надходить близько 50 звернень громадян в телефонному режимі. Здебільшого вони стосуються інформації щодо руху справ, відповіді на них оперативно надають працівники відділу діловодства та обліку звернень громадян. Скарги щодо відповідей на телефонні звернення до суду не надходили.

Результати проведеного аналізу свідчать, що робота з розгляду звернень громадян у суді ведеться на належному рівні, головою суду здійснюється постійний контроль за якістю, своєчасністю та повнотою надання відповідей заявникам, проводиться аналітична робота.

 

Підводячи підсумки проведеного аналізу вважаю доцільним запропонувати:

 

1.      Обговорити результати проведеного аналізу на оперативний нараді суддів та оперативний нараді працівників апарату суду.

 

                                                                                                                          Відділ діловодства та обліку звернень громадян